Logo

Hashtagler, Sosyal Medyada Nasıl Çalışır?


paylaş
Hashtagler, Sosyal Medyada Nasıl Çalışır?

Sosyal medyanın hayatımıza girmesiyle onunla ilgili birçok terim de kullanılmaya başlandı. Bundan on yıl önce hashtag diye bir kelime hayatımızda yoktu ama bugünlerde sık duyduğumuz terimlerin arasına girmeyi başardı. Hashtagler, Sosyal Medyada Nasıl Çalışır? Karışık sosyal medya paylaşımlarını düzenlemeye ve anlamaya olan ihtiyacı gidermek için hashtag'ler kullanılmaya başlandı. Aktif ve yaratıcı kullanıcıların benimsenmesiyle, hashtag desteği en popüler sosyal medya platformlarına eklenmiştir.

Bu makalede, farklı sosyal medya sitelerinin hashtag'lerden nasıl yararlanıldığı gösterilmektedir. En önemlisi, markanız için hashtag'ları en etkili şekilde nasıl kullanabileceğinizle ilgili bazı bilgiler verir.

Twitter

Twitter hashtags'ları +,!, $,%, -, ^, &, * gibi özel karakterleri desteklemez. Harfleri, sayıları ve _ (altçizgi) karakterlerini desteklerler.

Mesajınızı 140 karaktere kadar tuttuğunuz sürece herhangi bir hashtag sınırlaması (uzunluk, sayı) yoktur (ki bu zaten kendisini sınırlamaktadır).
Twitter hashtag'lerinin etkileşimi artırdığı bildirildiğinde bunları kullanmanın en etkili yolu, Twitter sohbetlerine ev sahipliği yapmak ve Twitter sohbetlerine katılmaktır.
Etkinlik hashtag'leri (konferanslar, festivaller, vb.) de Twitter'da çok iyi çalışıyor. Resmi hashtag aracılığıyla insanlarla iletişim kurmak için bir etkinliğe katılmanıza gerek yok. Etkinlik organizatörleri genellikle resmi hashtag'ı çok iyi pazarlamaktadır, bu da kullanırsanız sizin için ek açıklama anlamına gelir.

Twitter arama sonuçları en çok tercih edilen sıralamadır. Tarihe göre filtrelenen "Tümü" sonuçlarına geçebilirsiniz.

Faydalı Twitter Hashtag Araçları:

Instagram

Twitter gibi Instagram hashtags'ları da +,!, $,%, -, ^, &, *, vb. gibi özel karakterleri desteklemez. Sayılar ve _ destekler.

Tek bir fotoğrafa en fazla 30 hashtag ekleyebilirsiniz. Fotoğrafınızı yayınladıktan sonra etiketleyebilirsiniz. Yorumlardaki hashtag'lerinizi listeleyin. (Yalnızca kendi yüklemeleriniz için bunu yapabilirsiniz unutmayın.)

Instagram hashtag'leri, özellikle taze ve trendli hashtag'ler kullanırsanız, aşağıdakilerinizi önemli ölçüde artırır.
Instagram'da hashtag'lerin en iyi kullanımı #tbt ve #MondayBlues gibi hashtag oyunlarına katılmaktır. Her ikisi de Instagram yayınlarınızı çok tutarlı hale getirebilir (örneğin, haftanın her günü için bir temanız var ) Deneyimlerimize göre, insanlar diğer katılımcıların fotoğraflarını görmek için bu belirli hashtag'leri tıklamaya çok isteklidir .
Konum tabanlı hashtags de Instagram için çok iyi çalışıyor. Kısaltılmış ve tam konum isimleri kullanabilirsiniz (örneğin #ist ve #istanbul).

Instagram arama sonuçları "en yeni" ile sıralanır.

Kullanım  Websta Instagram sıcak hashtag'leri izlemek için.

Google +

Google Plus hashtag karakter desteği için tek resmi kural "boşluk yok" dur. Bununla birlikte, Google Plus bunları bağlantı etiketinin bağlantılı bölümünden düşürmeye çalışacağından, herhangi bir karakteri (harf, rakam veya altçizgi değildir) kullanırken sorun yaşayabilirsiniz.

Yalnızca rakamlarla bir karma etiket oluşturmanın hiçbir yolu yoktur (ör. # 2015).

Google Plus hashtag'leri başlangıçta farklı algılanmıştır. Kullanıcıların konuşmalarını düzenlemesine ve izlemesine izin vermek yerine Google Plus hashtag'leri, Google'ın ve kullanıcıların platformu daha kapsamlı keşfetmelerine olanak tanır.

Bu, Google Plus güncellemelerinin neden otomatik olarak işaretlendiğini açıklar; yani, konu net bir şekilde görüldüğünde Google tarafından otomatik olarak eklenir.

Google Plus yayınlarına ekleyebileceğiniz hashtag sayısı için bilinen bir sınır yoktur.
Google Plus hashtag'leri, güncellemelerinizi daha geniş bir kitleye açıklamak için harika yöntemlerden birisi. Ancak ülkemizde Facebook veya Instagram kadar çok kullanıldığını söyleyemeyiz.
Twitter ve Instagram'ın aksine, "belirli" hashtag'ler (ör. Oyunlar, etkinlikler ve konumlar) Google Plus'da iyi çalışmıyor gibi görünüyor. Bunun yerine, açıklamalı hashtag'leri kullanarak (ör. #dijitalmarketing) Google'ın güncellemesinin ne olduğunu anlamasını sağlamaya çalışmak en iyisi olacaktır.

Google Plus hashtag arama sonuçları popülerlik sırasına göre sıralanır gibi görünüyor. Üstelik, arama sonuçları "ilgili" hashtag'lerden güç almaktadır.

Cyfe , Google Plus hashtag sonuçlarını arıyor ve arşivlemeyi destekleyen tek aracı.

pinterest

Pinterest de sonrada hashtag'leri desteklemeye başladı. Bir Pinterest postasına ekleyebileceğiniz hashtag sayısıyla ilgili hiçbir resmi kural veya sınırlama yoktur ve Pinterest hashtag'leri diğer birçok sosyal platformun yaptığı gibi aynı karakter grubunu desteklemektedir.

Pinterest hashtag desteği sınırlı kalmıştır. Pinterest'i bir karma etiketle ararsanız, arama sonuçları hashtagdaki tüm kelime ve cümleleri içerecektir. Bu, Pinterest hashtag'i neredeyse anlamsız yapar.

Pinterest arama
Pinterest hashtag'larını kullanmanın tek makul yolu, onları çapraz tanıtımda (özellikle etkinliğinizin bilinirliğini artırmak, Twitter sohbeti vb.) Markalaştırmak için kullanmaktır.

Tumblr

Tumblr hash etiketleri Wordpress etiketlerine benzer şekilde çalışır. Yalnızca "etiketler" alanında bağlanacaklardır. Bir kelimenin önüne basitçe # ekleyerek bir metin içi hashtag oluşturamazsınız.

Wordpress'in aksine, Tumblr hashtag'leri güncellemelerinizin keşfedilebilirliğini tüm platformda artırır.

 

Flickr

Aynı amaca hizmet ederken (örneğin fotoğraf düzenleme), Flickr etiketleri ve hashtagları biraz daha farklı davranıyor.

  • Flickr etiketini tıklamak, lisansla filtreleyebileceğiniz, grup araması yapabileceğiniz, /? Tags = sayfasına ulaşmanızı sağlar.
  • Bir Flickr hashtag'i tıklamak, ilgili [hash] etiketlerini ve aynı etiketli fotoğrafları (evet, bu kafa karıştırıcıdır) gösteren / keşfedilen / sayfaya getirir. Bu sonuçlar "en yeni" olarak varsayılanlara göre sıralanır, ancak "en ilginç" bölümüne geçebilirsiniz.

Facebook

Facebook hashtags, en popüler sosyal platformların desteklediği standart karakter kümesini desteklemektedir.

Facebook hashtags

Bir Facebook güncellemesine ekleyebileceğiniz hashtag sayısı konusunda herhangi bir sınırlama yoktur.

Facebook hashtag arama biraz garip. Örneğin #izmir aramayı deneyin. Muhtemelen, bir karma arama sonuçları arama sayfası yerine kaşınıza bir Facebook sayfası çıkacaktır.

Hashtag arama sonuçlarını üretmenin daha kolay bir yolu, hashtag'i facebook.com/hashtag/'dan sonra eklemenizdir (örn. Facebook.com/hashtag/dogs).

Facebook akışınızdaki herhangi bir hashtag'i tıklayarak hashtag arama sonuçlarını da getirebilirsiniz. Facebook'un sıralama algoritması karmaşıktır. Güncellemeyi gönderen kişiyle ne kadar yakından ilişkili olduğunuzu, ne sıklıkta kendisiyle etkileşim kurduğunuzu, güncel güncellemenin ne kadar popüler olduğunu vb. de dahil olmak üzere pek çok faktörün bir karışımı olduğu görülüyor.

Web siteniz için içerik oluşturma, SEO çalışmaları yapma gibi konularda sıkıntılar yaşıyorsanız sizin için profesyonel ekibimizle bunu halledebiliriz. Bizimle iletişime geçerek web site trafiğinizi arttırarak gelen ziyaretçilerin müşteriye dönüşüm oranlarını arttırabilirsiniz. 

Hashtagler, Sosyal Medyada Nasıl Çalışır? yazımıza yorum bırakabilirsiniz. Siz hashtag'leri ne sıklıkta kullanıyorsunuz?

Etiketler: hashtag nedir hashtags nedir hashtags nasıl kullanılır

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar